Rada Powiatu w Starachowicach zdecydowała w grudniu ub.r. o utworzeniu Rady Seniorów Powiatu Starachowickiego i nadaniu jej statutu. Będzie to organ o charakterze konsultacyjnym, doradczym i inicjacyjnym, który - w oparciu o wiedzę i doświadczenie środowiska osób starszych – będzie współpracował z władzami w obszarze spraw lokalnych, związanych nie tylko z realizacją polityki senioralnej.
Seniorzy zyskają możliwość reprezentowania swoich interesów i rozwiązywania problemów istotnych z ich punktu widzenia.
Rada ma liczyć 15 osób. Będą to przedstawiciele seniorów, albo podmiotów działających na rzecz tego środowiska w szczególności przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz podmiotów prowadzących uniwersytety trzeciego wieku, działających na terenie naszego powiatu.
Kadencja Rady trwać będzie 4 lata.
Kandydatów zgłaszać mogą organizacje, działające na rzecz seniorów, ale można też to zrobić osobiście - warunkiem jest poparcie co najmniej 10 mieszkańców powiatu starachowickiego w wieku powyżej 60 lat (sam kandydat również nie może być młodszy).
Zgłoszenia (z dopiskiem „Rada Seniorów Powiatu Starachowickiego”) można wysyłać:
Wszystkie będą podlegać ocenie formalnej specjalnej komisji, która będzie rekomendowała kandydatów Staroście. Ten w drodze zarządzenia dokona wyboru członków.
Termin składania zgłoszeń upływa 7 lutego 2024r.
Stosowne druki oraz szczegóły można znaleźć w zarządzeniu starosty, a także materiałach poniżej.