16°C

Bezchmurnie
Ciśnienie 1016 hPa


sobota niedziela poniedziałek wtorek środa
27 °C 26 °C 28 °C 25 °C 20 °C
15 °C 14 °C 15 °C 17 °C 15 °C

Szanowni Państwo,

aby ułatwić i usprawnić korzystanie z usług Starostwa Powiatowego w Starachowicach, oddajemy do Państwa dyspozycji dział "Jak załatwiać sprawy?”.
 

"Jak załatwiać sprawy?”

Poradnik ten zawiera wskazówki potrzebne do załatwienia sprawy administracyjnej, m.in. w zakresie komunikacji, transportu, budownictwa, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska, gospodarki odpadami.

Poradnik jest dla Państwa na bieżąco aktualizowany. W każdym dziale znajdą Państwo  informacje: miejsce załatwienia sprawy, wymagane dokumenty i opłaty, termin oraz sposób załatwienia sprawy, podstawę prawną, niezbędne załączniki.

Starostwo Powiatowe w Starachowicach
ul. dr Władysława Borkowskiego 4
27-200 Starachowice pracuje:

poniedziałek - piątek  7:30 - 15:30

Ponadto, Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru czynny będzie w sprawach wydawania wypisów i wyrysów w co drugi poniedziałek miesiąca do godziny 17:00  tj.: 20 stycznia; 3, 17 lutego; 1, 16, 30 marca; 20 kwietnia; 4, 18 maja; 1, 15, 29 czerwca; 13, 27 lipca; 10, 24 sierpnia; 7, 21 września; 5, 19 października; 2, 16, 30 listopada; 14, 28 grudnia.

Rejestracji pojazdów dokonuje się w godzinach:

poniedziałek - piatek  8:00 - 14:00
   

Sprawy dotyczące prawa jazdy:

poniedziałek - piatek  8:00 - 15:00

 

Ponadto, Wydział Komunikacji i Dróg czynny będzie w co drugi poniedziałek miesiąca do godziny 17:00 tj. (przyjmowanie wniosków do rejestracji pojazdów do godz. 16:40) tj. 20 stycznia; 3, 17 lutego; 1, 16, 30 marca; 20  kwietnia; 4, 18 maja; 1, 15, 29 czerwca; 13, 27 lipca; 10, 24 sierpnia; 7, 21 września; 5, 19 października; 2, 16, 30 listopada; 14, 28 grudnia.


Kasa Starostwa:

poniedziałek 7:45 - 15:00
wtorek - piątek 7:45 - 14:30
przerwa 11:00 - 11:15

W celu usprawnienia obsługi mieszkańców, w budynku Starostwa uruchomiona została automatyczna kasa - opłatomat. Umożliwia  ona dokonywanie opłat związanych z załatwianymi w urzędzie sprawami, zarówno w formie gotówkowej, jak również bezgotówkowej. Urządzenie pozwala klientom na samodzielne dokonanie opłaty poprzez wybór rodzaju płatności za pośrednictwem ekranu dotykowego. W najbliższym czasie udostępniona będzie funkcja skanowania kodu wielowymiarowego (2D).Opłaty mogą być realizowane zarówno przez osoby fizyczne jak i podmioty gospodarcze. Identyfikacja następuje: w przypadku osoby fizycznej poprzez podanie numeru PESEL, a w przypadku osoby prawnej poprzez podanie dwóch indywidualnych numerów: NIP oraz PESEL osoby wpłacającej. Opłatomat umożliwia  realizację transakcji w formie bezgotówkowej ( karta, telefon), lub gotówkowej przyjmując następujące nominały: 100zł, 50zł, 20zł, 10zł, 5zł, 2zł, 1zł, 50gr. 20gr, 10gr, 5gr,1gr. Po dokonaniu poprawnej wpłaty klient otrzymuje potwierdzenie transakcji. Zachęcamy Państwa do korzystania.