Skrzynka podawcza ePUAP Biuletyn Informacji Publicznej
Aktualności
piątek, 22 stycznia 2021 16:09

Odbiór stałego dowodu rejestracyjnego bez konieczności telefonicznego umówienia się na wizytę  oraz możliwość płacenia kartą płatniczą bezpośrednio przy stanowiskach CEPiK - na takie udogodnienia mogą liczyć od stycznia 2021 r. interesanci Wydziału Komunikacji i Dróg Starostwa Powiatowego w Starachowicach. 

Na początek nowości…

Odbiór stałego dowodu bez konieczności umawiania się na wizytę

Od 1 stycznia 2021r stały (twardy) dowód rejestracyjny można odebrać przez cały dzień pracy Wydziału Komunikacji i Dróg Starostwa Powiatowego w Starachowicach, tj. od godz. 8.00 do godz. 15.15 w biurze podawczym urzędu, znajdującym się na parterze budynku (główny hol). 

Możliwość płacenia kartą przy stanowiskach CEPiK

Od 14 stycznia br. Wydział Komunikacji i Dróg umożliwił na wszystkich ośmiu stanowiskach, związanych z rejestracją pojazdów i dwóch stanowiskach, związanych z prawami jazdy możliwość płacenia przez klienta kartą płatniczą za wykonaną usługę. Ale uwaga! Do każdej takiej transakcji doliczana jest opłata manipulacyjna w wysokości 2 zł dla operatora systemu którym jest Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych w Warszawie. Jeśli interesanci nie chcą korzystać z tej formy płatności, pozostaje możliwość dokonania opłaty w kasie starostwa w godzinach jej otwarcia lub zapłacić przelewem na konto i okazać dowód wpłaty.

Nowe numery kont

Z końcem zeszłego roku nastąpiła zmiana banku prowadzącego obsługę bankową Powiatu Starachowickiego i jednostek organizacyjnych powiatu. Zmianie uległy numery rachunków bankowych, na które dokonywane są wpłaty z tytułu różnego rodzaju opłat w powiecie, w tym również opłat komunikacyjnych. Poniżej, nowy numer konta bankowego, na który należy dokonywać wpłat. 
Starostwo Powiatowe w Starachowicach
ul. Dr. W. Borkowskiego 4
Santander Bank Polska S.A.
82109025900000000147306795
(w tytule przelewu należy wpisać czego dotyczy opłata oraz nr VIN pojazdu)

30 dni na zgłoszenie nabycia lub zbycia pojazdu

Od 1 stycznia 2021r. przestał obowiązywać 180 dniowy termin na zgłoszenie nabycia lub zbycia pojazdu. Przywrócony został dotychczas obowiązujący w ustawie Prawo o ruchu drogowym, 30 dniowy termin zawiadomienia w tego typu sprawach. Dotyczy to samochodów sprowadzanych po 31 grudnia 2020 r. Auta sprowadzone w okresie od 1 marca 2020 do 31 grudnia 2020 zachowują termin 180-dniowy.
Za niedotrzymanie terminu grozi kara administracyjna w wysokości od 200 do 1000 zł, która nakładana jest w takiej samej wysokości zarówno na właściciela jak i na współwłaściciela pojazdu. 

Jak skutecznie zgłosić nabycie lub zbycie pojazdu?

Można zrobić to na trzy sposoby – elektronicznie, listownie lub osobiście. 
Z możliwości elektronicznej mogą skorzystać osoby posiadające profil zaufany (platforma ePUAP - elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej). Wystarczy, że wypełnią właściwy formularz, dołączając do niego skan umowy kupna-sprzedaży pojazdu lub faktury VAT.
Zgłoszenie (oryginał umowy kupna-sprzedaży wraz z wypełnionym wnioskiem „Zawiadomienie o nabyciu/zbyciu pojazdu") można też wysłać drogą pocztową, na adres:  Starostwo Powiatowe w Starachowicach, ul. W. Borkowskiego 4, 27-200 Starachowice albo zostawić je w biurze podawczym na holu głównym starostwa. (Wniosek można pobrać ze strony internetowej starostwa: www.powiat.starachowice.pl/ w zakładce dla mieszkańca > komunikacja > rejestracja pojazdów > zawiadomienie o nabyciu lub zbyciu pojazdu). Oryginał umowy zostanie odesłany do wnioskodawcy po rozpatrzeniu sprawy, w terminie do 30 dni od daty wpływu wniosku. 
Zgłoszenia można dokonać też osobiście w urzędzie, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu się na wizytę, pod nr tel. 41-276-09-04. 

Jak załatwić sprawę w Wydziale Komunikacji i Dróg?

Wydział Komunikacji i Dróg czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 15.15 (przerwa od 11.00 do 11.30) Przed wizytą w urzędzie należy się wcześniej umówić telefonicznie. 
41 276 09 33 – sprawy związane z rejestracją pojazdów (rejestracja pojazdów odbywa się w godzinach 8.00 – 14.00)
41 276 09 04 – inne sprawy związane z pojazdami – wtórnik kart pojazdu, nalepek, tablic rejestracyjnych; adnotacje HAK, TAXI; wpis lub wykreślenie adnotacji GAZ; dopisanie współwłaściciela; czasowe lub stałe wyrejestrowanie pojazdu – demontaż). 
41 276 09 03 – sprawy związane z uprawnieniami kierowców lub prawem jazdy;
41 276 09 38 – sprawy związane z transportem - zezwolenia i licencje na przewóz towarów i osób, transportem zbiorowym, ośrodkami szkolenia kierowców OSK, stacjami kontroli pojazdów SKP, czasową i stałą organizacją ruchu, oraz decyzjami o nałożeniu kary administracyjnej za niezgłoszenie nabycia/zbycia pojazdu)
W sprawach z zakresu działania Wydziału Komunikacji i Dróg można korzystać też z formy mailowej: [email protected], jednak formalne pisma i wnioski należy składać osobiście w Biurze podawczym w czasie pracy urzędu, za pośrednictwem poczty lub drogą elektroniczną podpisane podpisem zaufanym.