Skrzynka podawcza ePUAP Biuletyn Informacji Publicznej

Zaświadczenie o liczbie pojazdów zgodnie z Rozporządzeniem nr 1071-2009

STAROSTWO POWIATOWE W STARACHOWICACH

Miejsce składania dokumentów

WYDZIAŁ KOMUNIKACJI I DRÓG

Piętro II – pok. nr 210

tel.(41) 276-09-38

e-mail: [email protected]

 

Wydawanie zaświadczenia o liczbie pojazdów, dla których został udokumentowany wymóg zdolności finansowej  zgodnie z art. 7 rozporządzenia (WE)1071/2009

 

Od czego zacząć?

Po uprzednim telefonicznym umówieniu wizyty pod numerem tel. 41 276 09 38 należy udać się do tut. Starostwa Powiatowego w Starachowicach ul. dr W. Borkowskiego 4 do Wydziału Komunikacji i Dróg Piętro II – pok. nr 210, i tam złożyć wniosek wraz z wymaganymi załącznikami.

Wnioski przyjmowane są codziennie (poniedziałek–piątek) od godz. 8.00 do godz. 15.00


Opłaty

Kasa czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach:

Poniedziałek - 7:45 – 15:00 (przerwa: 11:00 – 11:15)

Wtorek – Piątek - 7:45 – 14:30 (przerwa: 11:00 – 11:15)
 

  • 17,00   zł – opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia
     

Nr Konta dla opłat (np. za wydanie zaświadczenia)

 

Starostwo Powiatowe w Starachowicach

ul. Dr. W. Borkowskiego 4

Santander Bank Polska S.A.

82109025900000000147306795

(w tytule przelewu należy wpisać czego dotyczy opłata)

 

  • 17,00   zł – opłata za pełnomocnictwo
    pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu jest zwolnione z opłaty skarbowej

Nr Konta dla opłat skarbowych (np. za pełnomocnictwo)

Urząd Miasta w Starachowicach

ul. Radomska 45

Bank PKO BP SA.

21109025900000000148602940

(w tytule przelewu należy wpisać czego dotyczy opłata)

 

Kontakt

Wydział Komunikacji i Dróg w Starostwie Powiatowym w Starachowicach ul. Dr W. Borkowskiego 4,

Wymagane dokumenty

  • Wniosek o wydawanie zaświadczenia o liczbie pojazdów, dla których został udokumentowany wymóg zdolności finansowej zgodnie z art. 7 Rozporządzenia (WE)1071/2009
  • Dokumenty potwierdzające posiadanie odpowiedniej zdolności finansowej - zgodnie z art. 7  Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE)  nr 1071/2009 w wysokości:
    - 9000 euro na pierwszy pojazd zgłoszony do zezwolenia, 
    - 5000 euro na każdy następny pojazd zgłoszony do zezwolenia,
  1. Roczne sprawozdanie finansowe poświadczone przez biegłego rewidenta lub odpowiednio upoważnioną osobę: członka zarządu spółki prawa handlowego lub innej osoby prawnej, wspólnika  spółki jawnej, komplementariusza spółki komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub przedsiębiorcę bedącego osobą fizyczn lub,
  2. Gwarancje bankową lub,
  3. Ubezpieczenie, w tym ubezpieczenie odpowiedzialności zawodowej z jednego lub kilku banków lub innych instytucji finansowych, w tym przedsiębiorstw ubezpieczeniowych, składających solidarną gwarancję za przedsiębiorstwo
     

Jak załatwić sprawę?

Sprawę można załatwić w następujący sposób

  • osobiście (składając wniosek w Wydziale Komunikacji i Dróg)
  • przez pełnomocnika, (wzór pełnomocnictwa w zakładce),
     

Termin załatwienia sprawy

Niezwłocznie, leca nie później niż w terminie 7 dni od daty złożenia wniosku.
 

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji administracyjnej wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach za pośrednictwem Starosty Starachowickiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.


Podstawa prawna

  1. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 1071/2009  ustanawiające wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego i uchylające dyrektywę Rady 96/26/WE;
  2. Ustawa z dnia 6 września 2001r.  o transporcie drogowym  (Dz.U. z 2022r., poz. 180 ze zm.);
  3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2022 r., poz. 2000 z późn. zm.).
  4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz.U. z 2022 r., poz. 91 z późn. zm.).
Załączniki:
1. Druk-Wniosek-o-zawiadczenie-potwierdzajce-zabezpieczenie-finansowe.doc (27,50 kB)